środa, 10 maja 2017

Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie

Uwaga, ważne ostrzeżenie w sprawie gier towarzyskich.
Możecie ze znajomymi zabawiać się w różne gry, ale na tę konkretną grę nie zgadzajcie się pod żadnym pozorem, jeżeli w tym czasie ma być zaćmienie księżyca, bo skutki będą fatalne dla każdego, nawet dla całkowitych niewiniątek,  zresztą pokażcie mi jakieś całkowite niewiniątko! Jeżeli macie coś na sumieniu, to uporządkujcie sumienie (no co?:)), ale i tak profilaktycznie wylogujcie się z telefonu, i wyłączcie go na cały okres zaćmienia, żeby było bezpieczniej.
Przykład?
Z przyjemnością.

Na niebie zaćmienie księżyca.
Jest pora kolacji. Trzy zaprzyjaźnione małżeństwa plus jeden rozwodnik spotkali się na wieczorny posiłek, spoglądając w niebo konwersują, śmieją się, żartują, (jest fajnie, smacznie, chętnie byście się przyłączyli)
Obraz znaleziony dla: dobrze się kłamie w miłym towarzystwie


Czy zjawisko zaćmienia, będące jak gdyby przemianą księżyca z pojedynczego egzemplarza w dwa księżyce będzie miało coś wspólnego z wydarzeniami na przyjęciu?  wszyscy wiemy, jak kosmos działa na ludzi, do szaleństwa doprowadza i do obłędu; moja nieobiektywna odpowiedź brzmi: tak.

Bo jak inaczej wytłumaczyć, że dorośli ludzie jednym gestem,  nawet skromniej, uderzeniem palca wskazującego w klawisz telefonu, wywrócą do góry nogami swoje dotychczasowe życie?

Pierwsze scenki, przednapisowe w filmie "Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie", zanim rozpocznie się kolacja, przebiegają typowo dla codzienności małżeńskich par.
Między innymi widzimy jak:

Żona (z małżeństwa Nr 1) rozmawia z 17letnią córką o prezerwatywach znalezionych w torebce dziewczyny. Mamuśka je tam znalazła. Przypadkowo.  Bywa.
Obraz znaleziony dla: dobrze się kłamie w miłym towarzystwie
Babcia (z małżeństwa Nr 2) zbyt rozpieszcza wnuki. Babcia dzierga, obok dwoje wnuków, telewizor coś mruczy; przyjemna scenka, przyjemnie się kojarzy.

Małżeństwo Nr 3 podejmuje decyzję o odstawieniu antykoncepcji oraz sankcjonuje to odpowiednim aktem.

Czwartego kolegi nie widzimy w tych obrazkach,  poznamy go już na przyjęciu. Spóźnił się, do tego przyszedł sam, a miał przyjść z narzeczoną, którą wszyscy mieli poznać; nie poznają, bo narzeczona leży z gorączką w domu.

Lubiące się i znające od wieków towarzystwo  w lekkiej rozmowie zahacza o drażliwy temat, o innej parze, nieobecnej, rozstającej się, bo mąż ma romans. O romansie jego żona dowiedziała się czytając  SMS-a od kochanki.
Znalezione obrazy dla zapytania dobrze się kłamie w miłym towarzystwie

("jeśli miał kochankę, to mógł kasować SMS-y,  przecież powinien uważać" "Na co powinien uważać, na SMS-y, czy bycie gnojem?")

Gospodyni (żona Nr 1) proponuje zabawę (dla kogo zabawę, dla tego zabawę, potem się okazało, że dla nikogo nie było zabawnie)

("Wszyscy mamy telefony, czarne skrzynki naszych żyć, ile par by się rozstało, gdyby zaglądali sobie do telefonów?  zagrajmy w grę. Gdy będziemy jedli, wszystkie rozmowy, SMS-y, maile odczytujemy na głos").

("może być fajnie, dobra, zróbmy to, jakie możemy mieć sekrety, przecież wszyscy dobrze się znamy")

I zgodzili się na tę grę, niektórzy jakby pod presją.
Można by w tym momencie filmu zaryzykować twierdzenie, że nikt przed nikim nie ma nic do ukrycia.
Tymczasem to były miłe złego początki. 

Jeżeli nie chcecie wiedzieć co dalej, to musi Wam wystarczyć powyższy wstęp. Ja co prawda osobiście nie lubię w przypadku filmu i książek wiedzieć "co dalej", ale jeśli ktoś chce, to dla niego napiszę, jak się potoczyła ta niebezpieczna gra.

W tym momencie zaczyna się odkrywanie małych sekretów.

Żona  (Nr 1) umawia się na powiększenie biustu u super chirurga plastycznego.  Jej mąż, również dobry chirurg plastyczny, zostaje na lodzie. Ja to rozumiem, żona może mieć obawy, że biust zoperowany przez męża może być potem dla niego aseksualny, poza tym żony się nie operuje (jest takie powiedzenie, czy sama je wymyśliłam na poczekaniu?)
Gorzej, że ta żona jest terapeutą,  jako terapeuta układa ludziom w głowach, a wychodzi na to, że ma ze sobą kłopoty skoro: będzie sobie poprawiać dobry biust (słowa męża, specjalisty od biustów).

Albo mąż (Nr 1) : w sekrecie przed żoną chodzi na terapię, a przecież ma przy boku żonę-terapeutę. Jednak  ja przytaknę teorii, że trudno mieć obiektywnego psychologa w osobie własnej żony. 
Znalezione obrazy dla zapytania dobrze się kłamie w miłym towarzystwie


Potem dyskretnie mąż (Nr 2) prosi o przysługę tego kolegę, który przyszedł bez partnerki: żeby się zamienili telefonami, (telefony mają identyczne), bo o codziennie 22,oo koleżanka przysyła mu na dobranoc swoje seksowne fotki. Zamieniają się . 
Tu już poczułam lekki niesmak, ale bez przesady.

Z rozmowy telefonicznej (a jakże!) dowiadujemy się, że żona Nr 2 planuje oddać teściową do domu starców. Teraz nie jest miło. Wydaje mi się, że dla włoskiego widza tym bardziej, bo włoska wielopokoleniowa rodzina brzmi jak symbol. W imieniu  polskiego widza też odczułam przykrość, że w tajemnicy żona kombinuje z domem starców dla teściowej, przy czym reżyser nie przedstawił tej teściowej jako cholery, tylko wręcz przeciwnie.

Potem  mąż Nr 3 odbiera SMS-a, z wiadomością, że będzie ojcem dziecka swojej koleżanki z pracy.

Ten sam mąż Nr 3 odbiera telefon z pytaniem, jak żonie podoba się biżuteria, pierścionek i kolczyki. Jego żona robi oczy, jaki pierścionek, jakie kolczyki.

Żona Nr 3 odbiera gorącą wiadomość od swojego eks, że ten eks pragnie seksu.

Żona Nr 2 odbiera maila, od nieznajomego z facebooka,  z którym to nieznajomym prowadzi pikantny erotyczny flirt, w stylu czy ma na sobie majtki, te rzeczy.

Przesada z tymi tajemnicami? A to nie koniec, to nie wszystko.  Gdy jest zaćmienie księżyca mogą się zdarzyć jedynie rewelacje,  a i tak wszystko, czego się dowiadujemy ma drugie, a pewnie i trzecie dno, nie zdradzę wszystkiego, nie będę taka.
Znalezione obrazy dla zapytania dobrze się kłamie w miłym towarzystwie

W ogóle to zastanawiam się, dlaczego żona Nr 1 wyskoczyła z tą grą.
Znalezione obrazy dla zapytania dobrze się kłamie w miłym towarzystwie
Dziwne, ale wszystkich uczestników przyjęcia polubiłam, jednych więcej, innych mniej, ale najmniej polubiłam właśnie tę żonę Nr 1.  A film obejrzałam ze względu na odtwórczynię żony Nr 1, czyli Kasię Smutniak, która jest zawsze dla mnie najulubieńsza pod każdym względem, a teraz bardzo się cieszę, że nie lubię tej żony, bo to lepiej dla Kasi-aktorki, że sympatia do niej nie przekłada się na rolę, czyli żonę Nr 1.

W pakiecie ostrzeżeń mam jeszcze jedno, też ważne.
Pod żadnym pozorem nie dajcie się w tej sprawie wprowadzić w błąd!
Jeżeli z Waszym autem zderzy się inne auto i jego kierowca przyzna się do winy i napisze oświadczenie, że stłuczkę on spowodował, to nie dajcie sobie wmówić, że nie potrzeba wzywać policji. 
Otóż firma ubezpieczeniowa później ponownie pyta winnego, czy rzeczywiście to on spowodował wypadek, a gdy sprawca zastanowi się i zmieni zdanie, to koniec, dusza w kwiatach, bo tylko to drugie oświadczenie ubezpieczyciel bierze pod uwagę.
Ja na szczęście nie miałam takiego kłopotu, bo policja była i był odpowiedni protokół, uff.
Ale gdyby było w tym czasie małe zaćmienie księżyca, to mogłoby się skończyć dla mnie zupełenie inaczej.

11 komentarzy:

  1. Przeczytałam połowę i poczułam się zachęcona więc sekrety pominęłam. Ale zakończenie posta przeczytałam i bardzo rozsądną radę zapamiętam, bo w końcu ja jestem zawsze miła, uśmiechnięta i towarzyska, więc narażona na oszustwa podwójnie :-) Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo narażona, bo logiką się kierujesz, że oświadczenie o winie podpisane przez winnego sprawę zamyka. A tu figa z makiem, niczego nie zamyka. A najlepsze jest to, ze policja bardzo niechętnie przyjeżdża w takich przypadkach, przynajmniej u nas. Poznałam ludzi załatwionych w ten sposób na cacy, a żeby było jeszcze śmieszniej, to ubezpieczyciel po kraksie obowiązkowo odbiera ulgi pieniężne. Tak, tak, nasłuchałam się takich samochodowych opowieści, że włosy dęba stają!

      Usuń
  2. Podoba mi się ten wstęp i cała historia niesamowicie mnie zaciekawiła, najchętniej obejrzałabym teraz zaraz:-)
    O dobrej radzie będę pamiętać, bo faktycznie ja z tych, co pewnie by odpuściła...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę fajny film. Pierwszą moją myślą po obejrzeniu było, że trochę sporo tam o seksie, ale potem przyszło objawienie, że przecież seks napędza świat. A już drugą myślą było, że seks owszem, bo to mocne jest zagranie i duża rzecz zdrada małżeńska. Ale oprócz dużych rzeczy plączą się drobiazgi, np. że grubas się nie przyda do zawodów sportowych, co z tego, że przyjaciel, najwyżej mu nie powiemy, że mamy trening. (A ten grubas to nauczyciel wf-u:))

      Usuń
  3. Mam nadzieję, że kiedyś trafię na ten film. Dobrze, że cię firma ubezpieczeniowa nie wystawiła. Ale w sumie to zasługa Twojej przezorności. U nas gorzej jest przy pełni. Minio daje czadu z wokalizą;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha! pełnia na wszystkich działa, nikt się nie będzie wyłamywał. Moja Asza to ostatnio przy kopaniu dołów szczeka, normalnie jakby ją coś wściekłego opętało, nawet Baldo patrzy zdziwiony, a to on w psim towarzystwie robi za największego świrusa.

      Usuń
  4. Nie przeczytałam posta do końca, bo zaraz sobie obejrzę ten film:) Zaciekawiłaś mnie.
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WOW! Bardzo mi się spodobał. Wielkie dzięki za polecenie.

      Usuń
    2. Super! no to ja bardzo się cieszę, że Ci się spodobał tak samo jak mnie:))

      Usuń
  5. Życzę szybkiego powrotu do pełnego zdrowia!
    Takie "machlojki" to sama radość dla obu stron. Jestem tego pewna.
    ดูหนังฝรั่ง

    OdpowiedzUsuń
  6. Thank for your very good article! i always enjoy & read the post you are sharing!

    ดูหนังออนไลน์

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny.